top of page

סוגי אמפת׳

עודכן: 27 באפר׳ 2022



היכרות והבנה של סוג/י אמפת׳ מבהירה את תהליך הלמידה. ישנם כ 6 סוגי אמפת׳ עיקריים. אפשר להיות אחד, אפשר להיות יותר. אפשר לגלות עוד ועוד תוך כדי תנועה, עכשיו שהתעוררת למציאות החדשה.



אמפת׳ רגשי הסוג הנפוץ יותר. את נוטה לספוג את רגשות האחר ולהרגיש את ההשפעות שלהם כאילו היו שלך. למשל, לחוש עצב עמוק אם נמצא סביב אנשים החווים עצבות. חשוב ללמוד איך לדעת להבדיל בין רגשותייך שלך לאלו של אחר/ים, ובכך לעזור ולתמוך מבלי לרוקן את עצמך אנרגטית. ״איך אפשר להמשיך לחיות ולהרגיש את כולם? ההומלס בספסל, השומר בכניסה, שאף אדם לא שקוף?״ הם חלק מהצעקות הפנימיות שלי עד לפני כשנה.

 

אמפת׳ פיזי אמפת׳ים אלו קולטים את האנרגיה של הגוף של האחר. באופן אינטואטיבי יכולים לדעת מה כואב לאחר. רבים האמפת׳ים הפיזיים נוטים לעסוק במקצועות הריפוי, בין אם קונבנציונלי או לא. ייתכן ויחושו קיום הכאב בגופם כאשר מטפלים באחר. ייתכן ויקלטו ׳חסימות׳ אנרגיה אצל המטופל. אמפת׳ זה עלול לחוות את כאבם הפיזי של האחר או סימפטומים מהם. אצל אמפת׳ לא מודע, זה עלול להוביל למחלות כרוניות כגון; פיברומיילגיה או מחלות אוטנומיות אחרות.

 

אמפת׳ מראה

אלו מרגישות את מחשבות ורגשות האחר ומשקפים את התנהגותם. הם מראים לאחר את ההיבטים הלא רצויים, או הצל שלהם. בהרבה מובנים, ישמשו כ׳גורו׳ מכיוון וייעודם היא לעזור לאחרים להתפתח ועושים זאת על ידי מעין ׳משחק׳ כדי שהאחר יראה את השתקפותו באמפת׳. חלק מהאמפת׳ים יראו את זה כחסרון, כי כשאת רואה ומרגישה את כל מה שסביבך, כשאף אדם או דבר אינו שקוף, הצפה זו יכולה להיות קשה מנשוא. במיוחד לאמפת׳ הלא מודע - אשר לרוב אינו מקורקע (grounded) או מתורגל. תחושה זו היא כי טרם למדו איך לנהל את כוחם. לאמפת׳ יכולת מדהימה וייחודית להתחבר לחולשות וחוזקות של אחרים. לאמפת׳ים יכולת להוציא את המיטב מאחרים אם אלו ירצו, וזה מכיוון והם מרגישים ויודעים מה האחר צריך. בעולם שבו כ״כ הרבה אנשים מרגישים מנותקים ומבולבלים, האמפת׳ הוא דמות הכרחית לחברה. אם אמפת׳ מתעורר ונכנס למקומו הטבעי, הם ידעו בדיוק מה להגיד ומתי. אמפת׳ים מנוסים יודעים כיצד להוציא את המיטב מאחרים.

 

אמפת׳ גיאומטני מחוברים למקום, לטבע או סביבה/אזור. יכולים לחוש את האנרגיה של דברים שאירעו במקומות מסויימים. יעדיפו לעצב את ביתם בצבעים טבעיים, צמחים, ואבנים, דברים אשר מזכירים את הטבע האמיתי. יכולים להרגיש את האנרגיה הקולקטיבית של העיר ויבחרו איפה להתמקם לפי זה.

 

אמפת׳ צמחים מרגיש, יודע וחש את מה שהצמחים צריכים. יהיו מאוד יצירתיים ואינטואיטיבים בגינות. יכולים להתקשר עם האנרגיה של הצמחים. מסיבה זו, הם שאמאנים (shaman) ומרפאים טובים.

 

אמפת׳ חיות אמפת׳ זה ירגיש חיבור עמוק עם חיות. הם ידעו מה החיות צריכות ויכולים ממש לחוש את מחשבות ורגשותיהם. הם לרוב יהיו וטרינרים, או יעסקו ויתנדבו בתחום זה. הם ירגישו שלמים יותר כאשר הם עוזרים לריפוי חיה.

 

אמפת׳ קליירקוגניזנט (ידיעה צלולה) / אינטואיטיבי אמפת׳ זה יכול להסתכל על אחר או מעין ׳לשים את המודעות שלהם׳ על אחרים ויתחילו ׳לקבל׳ מידע על חייהם בהווה ובעבר. הם ידעו את ההרגלים שלהם, חסימות וסגנונות החיים. זה עלול לגרום להצפה חזקה אצל האמפת׳ ״רדום״, וללא יכולת לדעת להבדיל בין רגשותיו שלו לזה של האחר. הן יכולים למצוא את עצמן ביחסים התמכרותיים משולבים רבים (codependent). הם ללא כוונה חושבים שמחשבות ורגשות האחר הם שלהם ומציגים דברים אלו בהתנהגותם. אמפת׳ים אלו יכלו גם ׳לקרוא בין השורות׳ בשיחות. הם ערניים לכל מה שנאמר וירגישו צורך לצעוק את הדברים הנסתרים שאנשים בוחרים שלא לפתוח.



bottom of page